Ως
όραμα κινείται στη σωστή κατεύθυνση. Ως ρεαλιστικό σχέδιο, έχει βάση;
Το γιγαντιαίο σιδηροδρομικό εγχείρημα που εξήγγειλαν Ελλάδα και
Βουλγαρία, ενώνοντας τα λιμάνια της Καβάλας, της Θεσσαλονίκης και της
Αλεξανδρούπολης με τρία βασικά λιμάνια της Βουλγαρίας (Μπουργκάς – Βάρνα
– Ρούσε) απαιτεί κάποια… δις. ευρώ, αρκετά εξ αυτών ιδιωτικά.
Εικάζεται ότι το έργο, σε πλήρη διάσταση, θα ανέλθει στα 6,5 δισ.
ευρώ. Εάν εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση, θα υλοποιηθεί από κοινή
ελληνοβουλγαρική εταιρεία, ένα μοντέλο που προωθείται σε στενή
συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως συμβαίνει στη Rail Baltica.
Η ιδιωτική συμμετοχή εκτιμάται στο 40% και η ελληνοβουλγαρική στο 60%, με τους ιδιώτες να τυγχάνουν σειρά προνομίων.
Από ελληνικής πλευράς, μόνο η αναβάθμιση του τμήματος Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, μήκους 175 χλμ, έχει προϋπολογισμό 160-170 εκατ. Σε πρώτη φάση, έμφαση θα δοθεί στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς.
Το μεγάλο πλεονέκτημα του διαδρόμου έγκειται στην παράκαμψη των στενών του Βοσπόρου, με στόχο την προσέλκυση φορτίων συνδυασμένων μεταφορών (σιδηρόδρομος/πλοίο) μεταξύ χωρών της Μέσης και Άπω Ανατολής και χωρών της Μαύρης Θάλασσας και της Ανατολικής Ευρώπης.
Φώτης Φωτεινός
Η ιδιωτική συμμετοχή εκτιμάται στο 40% και η ελληνοβουλγαρική στο 60%, με τους ιδιώτες να τυγχάνουν σειρά προνομίων.
Από ελληνικής πλευράς, μόνο η αναβάθμιση του τμήματος Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, μήκους 175 χλμ, έχει προϋπολογισμό 160-170 εκατ. Σε πρώτη φάση, έμφαση θα δοθεί στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς.
Το μεγάλο πλεονέκτημα του διαδρόμου έγκειται στην παράκαμψη των στενών του Βοσπόρου, με στόχο την προσέλκυση φορτίων συνδυασμένων μεταφορών (σιδηρόδρομος/πλοίο) μεταξύ χωρών της Μέσης και Άπω Ανατολής και χωρών της Μαύρης Θάλασσας και της Ανατολικής Ευρώπης.
Φώτης Φωτεινός
metaforespress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου