Τρίτη 3 Οκτωβρίου 2017

Οι βασικοί άξονες του γιγαντιαίου σιδηροδρομικού project Ελλάδας – Βουλγαρίας (Rail T-K-A-B-V-R Project)


Εικάζεται ότι το έργο, σε πλήρη διάσταση, θα ανέλθει στα 6,5 δισ. ευρώ. Εάν εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση, θα υλοποιηθεί από κοινή ελληνοβουλγαρική εταιρεία, ένα μοντέλο που προωθείται σε στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως συμβαίνει στη Rail Baltica.
Η ιδιωτική συμμετοχή εκτιμάται στο 40% και η ελληνοβουλγαρική στο 60%, με τους ιδιώτες να τυγχάνουν σειρά προνομίων.
Από ελληνικής πλευράς, μόνο η αναβάθμιση του τμήματος Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, μήκους 175 χλμ, έχει προϋπολογισμό 160-170 εκατ. Σε πρώτη φάση, έμφαση θα δοθεί στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς.
Το μεγάλο πλεονέκτημα του διαδρόμου έγκειται στην παράκαμψη των στενών του Βοσπόρου, με στόχο την προσέλκυση φορτίων συνδυασμένων μεταφορών (σιδηρόδρομος/πλοίο) μεταξύ χωρών της Μέσης και Άπω Ανατολής και χωρών της Μαύρης Θάλασσας και της Ανατολικής Ευρώπης.
Φώτης Φωτεινός

metaforespress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου