Η
απόφαση της νέας Ιταλικής ιδιοκτησίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να καταργήσει τον
εκπρόσωπο των εργαζομένων από το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας μας
βρίσκει
αντίθετους και μας ανησυχεί ιδιαίτερα.
αντίθετους και μας ανησυχεί ιδιαίτερα.
Μας βρίσκει αντίθετους
επειδή με διοικητική απόφαση καταργείται εκλεγμένος αιρετός εκπρόσωπος
των εργαζομένων πριν από τη λήξη της θητείας του με μονομερή, αυθαίρετη
και μη νομιμοποιημένη τουλάχιστο στα μάτια των εργαζομένων ενέργεια που
ενδέχεται μάλιστα να έχει σοβαρές συνέπειες στην πολυπόθητη από όλες τις
πλευρές ανάγκη για εργασιακή ειρήνη και συναινετική λειτουργία της
εταιρείας.
Η συμμετοχή του
εκπροσώπου των εργαζομένων καταρχάς ήταν μειοψηφική και δεν είχε
αρνητικά αποτελέσματα στη διοίκηση της εταιρείας. Είχε όμως μια ουσιώδη
λειτουργία, αφού έδινε τη δυνατότητα στους εργαζομένους να ενημερώνονται
για τις εξελίξεις στην εταιρεία, να εκφράζουν την άποψή του για τις
εξελίξεις που αποφασίζονται και να μεταφέρουν τους προβληματισμούς και
τα προβλήματα τους στο ανώτατο διοικητικό επίπεδο της εταιρείας άμεσα
και αμεσολάβητα. Η κατάργηση του θεσμού επομένως αποτελεί μια ιδιαίτερα
αρνητική εξέλιξη, που πισωγυρίζει το εργατικό κίνημα και βρίσκεται και
εκτός του ευρωπαϊκού κεκτημένου καθώς και της πρακτικής που είναι
συνήθεις σε άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες (όπως για παράδειγμα στη
γερμανική DB).
Μας ανησυχεί ιδιαίτερα
επειδή η μεταβολή αυτή έγινε χωρίς προηγούμενη ενημέρωση των εργαζομένων
και χωρίς διαβούλευση για την αντικατάσταση της από άλλη διαδιακασία
που θα διασφαλίζει την εργατική ενημέρωση και τη συμμετοχή στα
πεπραγμένα της εταιρείας. Ανησυχούμε μήπως η ενέργεια αυτή είναι η
απαρχή για την αυταρχικοποίηση της νέας διοίκησης από τη νέα ιδιοκτησία.
Ταυτόχρονα ανησυχούμε για τον πιθανό αφελληνισμό της διοίκησης (που
συμφωνία με πληροφορίες επιχειρείται και με την αντικατάσταση των δύο
ανεξάρτητων μελών του ΔΣ, που ουσιαστικά δεν λειτούργησε ούτε σε μιά
συνεδρίαση του ΔΣ- ήταν άραγε τόσο ανίκανο που χρειάστηκε ή άμεση
τροποποίηση του;). Πιστεύουμε ότι με δεδομένα τα προβλήματα η νέα
διοίκηση θα πρεπέι να μην είναι μόνο ιταλική αλλά να συμπεριλάβει και
στελέχη που κατέχουν την πραγματικότητα της εταιρείας και θα
διευκολύνουν στη μετάβαση στη νέα κατάσταση.
Να είστε βέβαιοι ότι το
εργατικό κίνημα στο σιδηρόδρομο έχει και την κουλτούρα και τη δύναμη να
αντισταθεί και να αντιμετωπίσει επιθέσεις στα δικαιώματα του και να
αντισταθεί στην όποια προσπάθεια επιβολής αυταρχικών μεθοδεύσεων και
λύσεων. Το έχει άλλωστε αποδείξει πολλές φορές στην μακρόχρονη πορεία
του.
Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου