Το σχέδιο της ΓΑΙΑΟΣΕ για την εξυγίανση και αξιοποίηση των 120 στρεμμάτων του σιδηροδρομικού σταθμού Θεσσαλονίκης. Δημιουργία ζώνης πρασίνου.
Στα 9,5 μέτρα πάνω από τις αποβάθρες και σε δύο επίπεδα θα αναπτυχθεί το εμπορικό κέντρο που δρομολογεί η ΓΑΙΑΟΣΕ στον σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης και το οποίο θα έχει συνολική κάλυψη 100.000 τμ και εκτιμώμενου ύψους επένδυσης περί τα 100 εκατ.ευρώ.
Η ΓΑΙΑΟΣΕ, όπως είπε στη Voria.gr ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας κ. Αθανάσιος Σχίζας, επιδιώκει την άντληση εσόδων από την αξιοποίηση της σιδηροδρομικής ακίνητης περιουσίας, παράλληλα με την εξυγίανση και ανάδειξη της περιοχής του σιδηροδρομικού σταθμού Θεσσαλονίκης, αφού οργανωθεί πολεοδομικά.
«Η περιοχή του σιδηροδρομικού σταθμού, μάλιστα με την κατασκευή και λειτουργία του Μετρό, διαμορφώνεται σε κέντρο συνδυασμένων αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών, οπότε ενδείκνυται για την δημιουργία ενός εμπορικού κέντρου που θα απαντά στις ανάγκες της περιοχής και ευρύτερα των δυτικών συνοικιών της Θεσσαλονίκης για σύγχρονες υποδομές που θα συνδυάζουν χώρους γραφείων, καταστημάτων, αλλά και χρήσεις ψυχαγωγικές», εξήγησε ο κ. Σχίζας.
Σύμφωνα με τον CEO της ΓΑΙΑΟΣΕ, τα περίπου 120 στρέμματα της έκτασης του ΝΣΣ Θεσσαλονίκης, θα αξιοποιηθούν κατά τρόπο που να συνδεθούν λειτουργικά τα τμήματα που είναι νοτίως των σιδηροδρομικών γραμμών με τα υπόλοιπα και κάπως αποκομμένα τμήματα της όλης έκτασης, ενώ στους χώρους που σήμερα καταλαμβάνει το εργοτάξιο του Μετρό, προς την πλευρά της οδού Μ. Καλού, θα δημιουργηθεί ζώνη πρασίνου, υπογείως της οποίας θα κατασκευαστεί μεγάλο πάρκινγκ. Υπολογίζεται ότι ο ΝΣΣ χρειάζεται περί τις 800-1.000 θέσεις στάθμευσης ΙΧ οχημάτων.
Ο σχεδιασμός της ΓΑΙΑΟΣΕ έχει προχωρήσει καθώς αυτή την εβδομάδα ολοκληρώνεται η πολεοδομική μελέτη ενώ άμεσα ολοκληρώνεται και η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ). Αφού εγκριθούν οι μελέτες θα προχωρήσει η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος με το οποίο θα καθορίζονται οι χρήσεις γης και οι όροι δόμησης στο ακίνητο.
Για την ολοκλήρωση των παραπάνω ενεργειών ο κ. Σχίζας εκτιμά ότι θα απαιτηθούν 10- 12 μήνες, ώστε να μπορέσει ακολούθως να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για το έργο.
«Θέλουμε να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον ιδιωτών, για την κατασκευή και τη διαχείριση του όλου project. Υπήρχε η σκέψη και για αξιοποίηση μέσω ΣΔΙΤ, αλλά μάλλον κλείνουμε στην παραχώρηση έναντι ορισμένου ποσού για την εκμίσθωση του χώρου και στην πρόσθετη είσπραξη ενός ποσοστού, ετησίως, από τον τζίρο που θα έχει η εταιρεία διαχείρισης» πρόσθεσε ο κ. Σχίζας υπογραμμίζοντας ότι μετά την δημοσίευση της προκήρυξης για την εκδήλωση ενδιαφέροντος από πλευράς ιδιωτών, θα υπάρξει ικανός χρόνος για διαβούλευση με τις εταιρείες που θα δείξουν αρχικό ενδιαφέρον.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η Τοπική και Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση έχουν επισημάνει τη σημασία ανάπτυξης μεγάλων ζωνών πρασίνου στην έκταση του σιδηροδρομικού σταθμού.
Πηγή: http://www.voria.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου