Πρόστιμο,
ύψους 28 εκατ. ευρώ, επέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στους Λιθουανικούς
Σιδηροδρόμους (Lithuanian Railways) για παρεμπόδιση ανταγωνισμού στην
αγορά σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών με την κατάργηση της
γραμμής που συνδέει Λιθουανία – Λετονία.
Το 2008, η AB Orlen Lietuva (Orlen) μια πλήρως ελεγχόμενη θυγατρική
της PKN Orlen, πολωνική εταιρεία πετρελαίου, και σημαντικός εμπορικός
πελάτης της Lithuanian Railways, έλαβε την απόφαση να στέλνει τα
εμπορευματικά της τρένα από Λιθουανία προς Λετονία χρησιμοποιώντας
κάποιον άλλο σιδηροδρομικό πάροχο.
Τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς, οι Λιθουανικοί Σιδηρόδρομοι αποφάσισαν να αποσυναρμολογήσουν γραμμή μήκους 19 χλμ. που συνδέει Λιθουανία με Λετονία, κοντά στο διυλιστήριο της Orlen.
Η κατάργηση της γραμμής σήμαινε ότι η Orlen θα χρειαζόταν να χρησιμοποιήσει μια εναλλακτική μεγαλύτερη διαδρομή για να φτάσει στη Λετονία. Έκτοτε, η εν λόγω σιδηροδρομική γραμμή δεν έχει ξανακατασκευαστεί.
Σε δηλώσεις της η Επίτροπος Ανταγωνισμού της ΕΕ Margrethe Vestager σημειώνει «Οι Λιθουανικοί Σιδηρόδρομοι λόγω της θέσης τους στην εγχώρια σιδηροδρομική αγορά, θέλησαν να τιμωρήσουν τους ανταγωνιστές τους. Η Ευρωπαϊκή Ένωση χρειάζεται μια αγορά σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών που να λειτουργεί άψογα.
Είναι απαράδεκτο και άνευ προηγουμένου μια εταιρεία να αποσυναρμολογεί μια δημόσια σιδηροδρομική υποδομή για να προστατεύσει τον εαυτό της από τον ανταγωνισμό».
Να σημειωθεί ότι η Lithuanian Railways αποτελεί κρατική σιδηροδρομική εταιρεία της χώρας, υπεύθυνη τόσο για το κομμάτι της υποδομής, όσο και των μεταφορών.
Τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς, οι Λιθουανικοί Σιδηρόδρομοι αποφάσισαν να αποσυναρμολογήσουν γραμμή μήκους 19 χλμ. που συνδέει Λιθουανία με Λετονία, κοντά στο διυλιστήριο της Orlen.
Η κατάργηση της γραμμής σήμαινε ότι η Orlen θα χρειαζόταν να χρησιμοποιήσει μια εναλλακτική μεγαλύτερη διαδρομή για να φτάσει στη Λετονία. Έκτοτε, η εν λόγω σιδηροδρομική γραμμή δεν έχει ξανακατασκευαστεί.
Σε δηλώσεις της η Επίτροπος Ανταγωνισμού της ΕΕ Margrethe Vestager σημειώνει «Οι Λιθουανικοί Σιδηρόδρομοι λόγω της θέσης τους στην εγχώρια σιδηροδρομική αγορά, θέλησαν να τιμωρήσουν τους ανταγωνιστές τους. Η Ευρωπαϊκή Ένωση χρειάζεται μια αγορά σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών που να λειτουργεί άψογα.
Είναι απαράδεκτο και άνευ προηγουμένου μια εταιρεία να αποσυναρμολογεί μια δημόσια σιδηροδρομική υποδομή για να προστατεύσει τον εαυτό της από τον ανταγωνισμό».
Να σημειωθεί ότι η Lithuanian Railways αποτελεί κρατική σιδηροδρομική εταιρεία της χώρας, υπεύθυνη τόσο για το κομμάτι της υποδομής, όσο και των μεταφορών.
metaforespress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου