Προαστιακός ώρα μηδέν!!
Το
τελευταίο διάστημα ακούγεται έντονα ότι το Υπουργείο θα ικανοποιήσει
τις προτάσεις των φορέων για υπογειοποίηση του νέου σιδηρόδρομου από την
Αγυιά έως τον Άγιο Διονύσιο. Εφόσον υλοποιηθούν οι προτάσεις αυτές θα
θέσουν τον σημερινό προαστιακό σε αχρηστία. Οι όποιες διαβεβαιώσεις για
απρόσκοπτη λειτουργία του μέσου κατά την διάρκεια των έργων για τη νέα
γραμμή γρήγορα θα καταρριφθούν αφού κατά το παρελθόν τα ίδια ακριβώς
ειπώθηκαν για την λειτουργία του τραίνου στο τμήμα Πάτρα – Κιάτο, το
οποίο διακόπηκε. Σιδηροδρομικοί κύκλοι κάνουν λόγο για κατάργηση σε
πρώτη φάση του τμήματος Ρίου – Αγίου Βασιλείου για τα έργα της νέας
γραμμής (αληθεύει;). Η μελλοντική λειτουργία του προαστιακού δεν θα
υφίσταται όπως την γνωρίζουμε έως και σήμερα εφόσον περάσουν τα σχέδια
αυτά.
1. Η υφιστάμενη στάση του Αγίου Βασιλείου μεταφέρεται κοντά στο γήπεδο λόγω υπογειοποίησης στο εν λόγω τμήμα.
2. Η
υφιστάμενη στάση του Ρίου μεταφέρεται στην οδό Εγνατίας και
συγχωνεύεται με αυτή του Ακταίου λόγω υπογειοποίησης στο εν λόγω τμήμα.
3. Η υφιστάμενη στάση του Καστελλοκάμπου δεν έχει μελετηθεί και δεν έχει προβλεφτεί.
4. Η υφιστάμενη στάση των Μποζαϊτίκων έχει προβλεφτεί αλλά δεν έχει μελετηθεί.
5. Η υφιστάμενη στάση στην Αγυιά καταργείται εφόσον υπογειοποιηθεί η γραμμή.
6. Η υφιστάμενη στάση της Παναχαΐκής καταργείται εφόσον υπογειοποιηθεί η γραμμή.
7. Δημιουργείται νέα στάση-σταθμός στον Άγιο Διονύσιο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός.
8. Η υφιστάμενη στάση της Αγίου Νικολάου καταργείται εφόσον υπογειοποιηθεί η γραμμή.
9. Η υφιστάμενη στάση στον Άγιο Ανδρέα θα εξακολουθεί να λειτουργεί (?).
Η
επόμενη στάση του προαστιακού μετά την Πάτρα (πλέον Άγιο Διονύσιο) θα
είναι πιθανόν στο Ακταίο. Τα χρήματα όπως ειπώθηκε μπορεί να φτάσουν (?)
για την ελαφριά υπογειοποίηση έως τον Άγιο Διονύσιο αλλά όχι και για
την κατασκευή υπόγειων στάσεων στο τμήμα αυτό πόσο μάλλον έως τον Άγιο
Ανδρέα. Ο προαστιακός δεν θα μπορεί να λειτουργεί μελλοντικά πάνω από το
υπογειοποιημένο τμήμα. Η Ε.Ε. δεν χρηματοδοτεί ουτοπικές διεκδικήσεις
όπως περιμετρική χάραξη και εκτεταμένη υπογειοποίηση των γραμμών στον
προαστιακό και αστικό ιστό της Πάτρας και τα χρήματα είναι πλέον πολύ
περιορισμένα, εκτός και εάν το κάνει το Ελληνικό κράτος πράγμα πολύ
απίθανο σε αυτή τη περίοδο που διανύουμε.
Η ΕΡΓΟΣΕ γνώριζε την πετυχημένη λειτουργία του προαστιακού Πατρών από το 2010 και θα έπρεπε:
1. Να
είχε αναπροσαρμόσει τις μελέτες ώστε το μέσο να αναβαθμιστεί. Ο
προαστιακός λειτουργεί ως υπηρεσία επιφανειακού μετρό η οποία χρήζει
πύκνωση δρομολογίων και στάσεων και όχι κατάργηση αυτών.
2. Να είχε μελετήσει στην στάση Ψαθόπυργο τρίτη γραμμή για να μπορεί να υπάρχει η δυνατότητα επιστροφής του συρμού.
3. Να είχε προβλεφτεί σε συγκεκριμένο σημείο της νέας γραμμής δυνατότητα σιδηροδρομικής σύνδεσης με το Νοσοκομείο/Πανεπιστήμιο.
4. Να
εξακολουθήσει ο προαστιακός να λειτουργεί στην επιφάνεια των
υπογειοποιημένων τμημάτων ώστε να μην καταργηθούν οι σημερινές στάσεις
σε Άγιο Βασίλειο, Ρίο, Αγυιά και Παναχαϊκή εφόσον αυτές δεν
προβλέφτηκαν. Δηλαδή να παραμείνει η κεντροβαρική στάση του Ρίου στο
σημερινό σημείο που εξυπηρετεί καθημερινά ένα μεγάλο αριθμό επιβατών και
πολλαπλάσιο τους θερινούς μήνες και όχι να μετατοπιστεί εκτός οικισμού
λόγω υπογειοποίησης. Η νέα στάση στην οδό Εγνατίας πολύ σωστά μελετήθηκε
για να εξυπηρετήσει όμως άλλου είδους επιβατική κίνηση. Το ίδιο και για
την στάση του Αγίου Βασιλείου.
Το
δίκτυο ΕΠΙΒΑΤΗΣ (2008) είχε κάνει επαφές με το Δήμο, τη Νομαρχία και
την Περιφέρεια για την έλευση του νέου τραίνου οι οποίοι με τη σειρά
τους είχαν στείλει το υπόμνημα του ΕΠΙΒΑΤΗΣ στην ΕΡΓΟΣΕ, ΟΣΕ και
Υπουργείο ζητώντας πρόβλεψη στάσεων στη νέα γραμμή από το Ρίο έως την
Πάτρα (βλέπε συνημμένα έγγραφα). Από το ότι φαίνεται αγνοήθηκαν. Πληροφορίες
λένε ότι Ο ΟΣΕ, ο οποίος θα είναι ο τελικός αποδέκτης του έργου, είναι
αντίθετος με τις προτάσεις αυτές, αφού ο πετυχημένος προαστιακός
κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα. Προτρέπουμε λοιπόν τον Δ/ντα του ΟΣΕ
να πάρει θέση και να διαφυλάξει την μελλοντική λειτουργία του
προαστιακού έστω και την τελευταία στιγμή. Τέλος
να υπενθυμίσω ότι και το 1888 υπήρχαν διαφωνίες για την επίγεια
διέλευση του τραίνου στην Πάτρα αλλά αν δεν γινόταν έτσι, σήμερα δεν θα
υπήρχε ο προαστιακός. Ο χρόνος έδειξε ότι η πόλη κέρδισε. Ο χρόνος θα
δείξει αν η πόλη θα βγει πάλι κερδισμένη η χαμένη.
Ο Διαχειριστής της Ομάδας του FB
Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πατρών
Βασίλειος Γκλαβάς
Μηχανικός Τ.Ε. Η/Υ
Το τελευταίο διάστημα
ακούγεται έντονα ότι το Υπουργείο θα ικανοποιήσει τις προτάσεις των
φορέων για υπογειοποίηση του νέου σιδηρόδρομου από την Αγυιά έως τον
Άγιο Διονύσιο. Εφόσον υλοποιηθούν οι προτάσεις αυτές θα θέσουν τον
σημερινό προαστιακό σε αχρηστία. Οι όποιες διαβεβαιώσεις για απρόσκοπτη
λειτουργία του μέσου κατά την διάρκεια των έργων για τη νέα γραμμή
γρήγορα θα καταρριφθούν αφού κατά το παρελθόν τα ίδια ακριβώς ειπώθηκαν
για την λειτουργία του τραίνου στο τμήμα Πάτρα – Κιάτο, το οποίο
διακόπηκε. Σιδηροδρομικοί κύκλοι κάνουν λόγο για κατάργηση σε πρώτη φάση του τμήματος Ρίου – Αγίου Βασιλείου για τα έργα της νέας γραμμής (αληθεύει;).
Η μελλοντική λειτουργία του προαστιακού δεν θα υφίσταται όπως την γνωρίζουμε έως και σήμερα εφόσον περάσουν τα σχέδια αυτά.
1. Η υφιστάμενη στάση του Αγίου Βασιλείου μεταφέρεται κοντά στο γήπεδο λόγω υπογειοποίησης στο εν λόγω τμήμα.
2. Η υφιστάμενη στάση του Ρίου μεταφέρεται στην οδό Εγνατίας και συγχωνεύεται με αυτή του Ακταίου λόγω υπογειοποίησης στο εν λόγω τμήμα.
3. Η υφιστάμενη στάση του Καστελλοκάμπου δεν έχει μελετηθεί και δεν έχει προβλεφτεί.
4. Η υφιστάμενη στάση των Μποζαϊτίκων έχει προβλεφτεί αλλά δεν έχει μελετηθεί.
5. Η υφιστάμενη στάση στην Αγυιά καταργείται εφόσον υπογειοποιηθεί η γραμμή.
6. Η υφιστάμενη στάση της Παναχαΐκής καταργείται εφόσον υπογειοποιηθεί η γραμμή.
7. Δημιουργείται νέα στάση-σταθμός στον Άγιο Διονύσιο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός.
8. Η υφιστάμενη στάση της Αγίου Νικολάου καταργείται εφόσον υπογειοποιηθεί η γραμμή.
9. Η υφιστάμενη στάση στον Άγιο Ανδρέα θα εξακολουθεί να λειτουργεί (?).
Η επόμενη στάση του προαστιακού μετά την Πάτρα (πλέον Άγιο Διονύσιο) θα είναι πιθανόν στο Ακταίο. Τα χρήματα όπως ειπώθηκε μπορεί να φτάσουν (?) για την ελαφριά υπογειοποίηση έως τον Άγιο Διονύσιο αλλά όχι και για την κατασκευή υπόγειων στάσεων στο τμήμα αυτό πόσο μάλλον έως τον Άγιο Ανδρέα. Ο προαστιακός δεν θα μπορεί να λειτουργεί μελλοντικά πάνω από το υπογειοποιημένο τμήμα. Η Ε.Ε. δεν χρηματοδοτεί ουτοπικές διεκδικήσεις όπως περιμετρική χάραξη και εκτεταμένη υπογειοποίηση των γραμμών στον προαστιακό και αστικό ιστό της Πάτρας και τα χρήματα είναι πλέον πολύ περιορισμένα, εκτός και εάν το κάνει το Ελληνικό κράτος πράγμα πολύ απίθανο σε αυτή τη περίοδο που διανύουμε.
Η ΕΡΓΟΣΕ γνώριζε την πετυχημένη λειτουργία του προαστιακού Πατρών από το 2010 και θα έπρεπε:
1. Να είχε αναπροσαρμόσει τις μελέτες ώστε το μέσο να αναβαθμιστεί. Ο προαστιακός λειτουργεί ως υπηρεσία επιφανειακού μετρό η οποία χρήζει πύκνωση δρομολογίων και στάσεων και όχι κατάργηση αυτών.
2. Να είχε μελετήσει στην στάση Ψαθόπυργο τρίτη γραμμή για να μπορεί να υπάρχει η δυνατότητα επιστροφής του συρμού.
3. Να είχε προβλεφτεί σε συγκεκριμένο σημείο της νέας γραμμής δυνατότητα σιδηροδρομικής σύνδεσης με το Νοσοκομείο/Πανεπιστήμιο.
4. Να εξακολουθήσει ο προαστιακός να λειτουργεί στην επιφάνεια των υπογειοποιημένων τμημάτων ώστε να μην καταργηθούν οι σημερινές στάσεις σε Άγιο Βασίλειο, Ρίο, Αγυιά και Παναχαϊκή εφόσον αυτές δεν προβλέφτηκαν. Δηλαδή να παραμείνει η κεντροβαρική στάση του Ρίου στο σημερινό σημείο που εξυπηρετεί καθημερινά ένα μεγάλο αριθμό επιβατών και πολλαπλάσιο τους θερινούς μήνες και όχι να μετατοπιστεί εκτός οικισμού λόγω υπογειοποίησης. Η νέα στάση στην οδό Εγνατίας πολύ σωστά μελετήθηκε για να εξυπηρετήσει όμως άλλου είδους επιβατική κίνηση. Το ίδιο και για την στάση του Αγίου Βασιλείου.
Το δίκτυο ΕΠΙΒΑΤΗΣ (2008) είχε κάνει επαφές με το Δήμο, τη Νομαρχία και την Περιφέρεια για την έλευση του νέου τραίνου οι οποίοι με τη σειρά τους είχαν στείλει το υπόμνημα του ΕΠΙΒΑΤΗΣ στην ΕΡΓΟΣΕ, ΟΣΕ και Υπουργείο ζητώντας πρόβλεψη στάσεων στη νέα γραμμή από το Ρίο έως την Πάτρα. Από το ότι φαίνεται αγνοήθηκαν.
Πληροφορίες λένε ότι Ο ΟΣΕ, ο οποίος θα είναι ο τελικός αποδέκτης του έργου, είναι αντίθετος με τις προτάσεις αυτές, αφού ο πετυχημένος προαστιακός κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα. Προτρέπουμε λοιπόν τον Δ/ντα του ΟΣΕ να πάρει θέση και να διαφυλάξει την μελλοντική λειτουργία του προαστιακού έστω και την τελευταία στιγμή.
Τέλος να υπενθυμίσω ότι και το 1888 υπήρχαν διαφωνίες για την επίγεια διέλευση του τραίνου στην Πάτρα αλλά αν δεν γινόταν έτσι, σήμερα δεν θα υπήρχε ο προαστιακός. Ο χρόνος έδειξε ότι η πόλη κέρδισε. Ο χρόνος θα δείξει αν η πόλη θα βγει πάλι κερδισμένη η χαμένη.
Του Βασίλειου Γκλαβά
http://www.thebest.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου