Πληροφορίες της Voria.gr θέλουν τους Iταλούς της Ferrovie που αγόρασαν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να μην προχωράνε στην αγορά και της ΕΕΣΣΤΥ.
Σε διάστημα λιγότερο του ενός μηνός, θα γνωρίζουμε εάν τελικώς θα υπάρξει διεκδικητής και αγοραστής για την Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού, της ΕΕΣΣΤΥ ή, αν και αυτός ο διαγωνισμός, που έχει πάρει παρατάσεις από το ΤΑΙΠΕΔ, θα κηρυχθεί άγονος, μια αρνητική εξέλιξη που πλέον πληροφορίες την θέλουν πιθανή.
Επίσης, στους επόμενους μήνες, είναι βέβαιο ότι θα έχουμε εξελίξεις στο σιδηροδρομικό τοπίο, καθώς οι Ιταλοί που στα μέσα Σεπτεμβρίου απέκτησαν την TΡΑΙΝΟΣΕ, αναμένεται να ασκήσουν πιέσεις στον ΟΣΕ για να βελτιωθούν οι υποδομές/ επιδομές του σιδηροδρόμου και τα συστήματα λειτουργίας και διαχείρισης του κρατικού δικτύου, δηλαδή κυρίως ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση- φωτοσήμανση, όπως και τηλεδιοίκηση.
Καθοριστικό ρόλο στις εξελίξεις θα παίξουν δύο παράγοντες: Ο πρώτος είναι η αγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δηλαδή της εταιρείας που εκτελεί το μεταφορικό έργο – επιβατικό και εμπορικό- από τους Ιταλούς της Ferrovie delo Stato Italiane. O δεύτερος, η αποκλειστικότητα που έχει η ΕΕΣΣΤΥ στις εργασίες συντήρησης και επισκευής του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού για μία πενταετία, αλλά και το ενδεχόμενο να επιτύχουν οι Ιταλοί, κάποια συμφωνία με την ελληνική κυβέρνηση, για να πάρει, εσωτερικά, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την συντήρηση και επισκευή του τροχαίου υλικού.
Μέχρι πρότινος, υπήρχε η εκτίμηση ότι oι Ιταλοί, που άλλωστε συμμετείχαν στην πρώτη φάση του διαγωνισμού για την ΕΕΣΣΤΥ, μαζί με την Skoda, θα καταθέσουν δεσμευτική προσφορά για να πάρουν και αυτή την εταιρεία- εργαλείο, για την λειτουργία του σιδηροδρόμου, παρά τα μεγάλα προβλήματα που παρουσιάζει λόγω ελλείψεων, αλλά και τα προβλήματα που έχει το τροχαίο υλικό που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενοικιάζει από την ΓΑΙΑΟΣΕ.
Τα παραπάνω όμως προβλήματα, όπως υποστηρίζουν καλά πληροφορημένα στελέχη των Ελληνικών Σιδηροδρόμων στη Voria.gr, μπορεί να αφήσουν την ΕΕΣΣΤΥ «στα αζήτητα», καθώς το επενδυτικό πλάνο των Ιταλών – ύψους 500 εκατ. ευρώ στα επόμενα χρόνια- μαρτυρά ότι σκοπεύουν να προμηθευτούν νέο τροχαίο υλικό, ηλεκτράμαξες και βαγόνια, για να εκτελούν έργο στο ελληνικό δίκτυο το οποίο όμως είναι κρατικό και ανήκει στον ΟΣΕ.
Αν λοιπόν η F.S. φέρει νέο τροχαίο υλικό, πιθανώς κατασκευασμένο από την ιταλική Ansaldo που έχει με πλειοψηφικό ποσοστό περάσει στον όμιλο της Hitachi Rail, τίθενται τεχνικά ζητήματα, ζητήματα τεχνογνωσίας ειδικά για τις μηχανές, τις ηλεκτράμαξες. Σημειωτέον ότι το προσωπικό της ΕΕΣΣΤΥ έχει αποψιλωθεί – οι τελευταίες προσλήψεις έγιναν στα μέσα της δεκαετίας του 1980- ενώ οι πιο σύγχρονες ηλεκτράμαξες στις οποίες είναι εκπαιδευμένοι οι τεχνικοί της, κατασκευάσθηκαν από τη Siemens με έτος προμηθείας το 2004 - 2005.
Σε παρένθεση να υπενθυμίσουμε ότι η Ansaldo είναι μία από τις εταιρείες που μετέχουν στην Κοινοπραξία που έχει αναλάβει την κατασκευή της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Τα πολύ κρίσιμα συστήματα διαχείρισης του δικτύου, δηλαδή της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης, αφορούν τον όμιλο ΟΣΕ, με τον ελληνικό σιδηρόδρομο όλα τα προηγούμενα χρόνια, από τη δημιουργία του και τη σταδιακή του ανάπτυξη, να έχει στηριχθεί κυρίως στους Γαλλικούς Σιδηροδρόμους και τη γαλλική τεχνολογία.
Σημειωτέον ότι στον πρώτο διαγωνισμό πώλησης της ΕΕΣΣΤΥ, αρχικό ενδιαφέρον είχαν εκδηλώσει και η γαλλική Alstom, όπως και η γερμανική Siemens, δύο ευρωπαϊκοί κολοσσοί που πρόσφατα ανακοίνωσαν τη συνένωση των δυνάμεών τους. Ωστόσο το ενδιαφέρον των Alstom και Siemens δεν ήταν τέτοιο που να τις κάνει να καταθέσουν προσφορές στον πρώτο διαγωνισμό για την ΕΕΣΣΤΥ, που είχε κηρυχτεί άγονος.
Πηγή: https://www.voria.gr
Σε διάστημα λιγότερο του ενός μηνός, θα γνωρίζουμε εάν τελικώς θα υπάρξει διεκδικητής και αγοραστής για την Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού, της ΕΕΣΣΤΥ ή, αν και αυτός ο διαγωνισμός, που έχει πάρει παρατάσεις από το ΤΑΙΠΕΔ, θα κηρυχθεί άγονος, μια αρνητική εξέλιξη που πλέον πληροφορίες την θέλουν πιθανή.
Επίσης, στους επόμενους μήνες, είναι βέβαιο ότι θα έχουμε εξελίξεις στο σιδηροδρομικό τοπίο, καθώς οι Ιταλοί που στα μέσα Σεπτεμβρίου απέκτησαν την TΡΑΙΝΟΣΕ, αναμένεται να ασκήσουν πιέσεις στον ΟΣΕ για να βελτιωθούν οι υποδομές/ επιδομές του σιδηροδρόμου και τα συστήματα λειτουργίας και διαχείρισης του κρατικού δικτύου, δηλαδή κυρίως ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση- φωτοσήμανση, όπως και τηλεδιοίκηση.
Καθοριστικό ρόλο στις εξελίξεις θα παίξουν δύο παράγοντες: Ο πρώτος είναι η αγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δηλαδή της εταιρείας που εκτελεί το μεταφορικό έργο – επιβατικό και εμπορικό- από τους Ιταλούς της Ferrovie delo Stato Italiane. O δεύτερος, η αποκλειστικότητα που έχει η ΕΕΣΣΤΥ στις εργασίες συντήρησης και επισκευής του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού για μία πενταετία, αλλά και το ενδεχόμενο να επιτύχουν οι Ιταλοί, κάποια συμφωνία με την ελληνική κυβέρνηση, για να πάρει, εσωτερικά, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την συντήρηση και επισκευή του τροχαίου υλικού.
Μέχρι πρότινος, υπήρχε η εκτίμηση ότι oι Ιταλοί, που άλλωστε συμμετείχαν στην πρώτη φάση του διαγωνισμού για την ΕΕΣΣΤΥ, μαζί με την Skoda, θα καταθέσουν δεσμευτική προσφορά για να πάρουν και αυτή την εταιρεία- εργαλείο, για την λειτουργία του σιδηροδρόμου, παρά τα μεγάλα προβλήματα που παρουσιάζει λόγω ελλείψεων, αλλά και τα προβλήματα που έχει το τροχαίο υλικό που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενοικιάζει από την ΓΑΙΑΟΣΕ.
Τα παραπάνω όμως προβλήματα, όπως υποστηρίζουν καλά πληροφορημένα στελέχη των Ελληνικών Σιδηροδρόμων στη Voria.gr, μπορεί να αφήσουν την ΕΕΣΣΤΥ «στα αζήτητα», καθώς το επενδυτικό πλάνο των Ιταλών – ύψους 500 εκατ. ευρώ στα επόμενα χρόνια- μαρτυρά ότι σκοπεύουν να προμηθευτούν νέο τροχαίο υλικό, ηλεκτράμαξες και βαγόνια, για να εκτελούν έργο στο ελληνικό δίκτυο το οποίο όμως είναι κρατικό και ανήκει στον ΟΣΕ.
Αν λοιπόν η F.S. φέρει νέο τροχαίο υλικό, πιθανώς κατασκευασμένο από την ιταλική Ansaldo που έχει με πλειοψηφικό ποσοστό περάσει στον όμιλο της Hitachi Rail, τίθενται τεχνικά ζητήματα, ζητήματα τεχνογνωσίας ειδικά για τις μηχανές, τις ηλεκτράμαξες. Σημειωτέον ότι το προσωπικό της ΕΕΣΣΤΥ έχει αποψιλωθεί – οι τελευταίες προσλήψεις έγιναν στα μέσα της δεκαετίας του 1980- ενώ οι πιο σύγχρονες ηλεκτράμαξες στις οποίες είναι εκπαιδευμένοι οι τεχνικοί της, κατασκευάσθηκαν από τη Siemens με έτος προμηθείας το 2004 - 2005.
Σε παρένθεση να υπενθυμίσουμε ότι η Ansaldo είναι μία από τις εταιρείες που μετέχουν στην Κοινοπραξία που έχει αναλάβει την κατασκευή της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Τα πολύ κρίσιμα συστήματα διαχείρισης του δικτύου, δηλαδή της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης, αφορούν τον όμιλο ΟΣΕ, με τον ελληνικό σιδηρόδρομο όλα τα προηγούμενα χρόνια, από τη δημιουργία του και τη σταδιακή του ανάπτυξη, να έχει στηριχθεί κυρίως στους Γαλλικούς Σιδηροδρόμους και τη γαλλική τεχνολογία.
Σημειωτέον ότι στον πρώτο διαγωνισμό πώλησης της ΕΕΣΣΤΥ, αρχικό ενδιαφέρον είχαν εκδηλώσει και η γαλλική Alstom, όπως και η γερμανική Siemens, δύο ευρωπαϊκοί κολοσσοί που πρόσφατα ανακοίνωσαν τη συνένωση των δυνάμεών τους. Ωστόσο το ενδιαφέρον των Alstom και Siemens δεν ήταν τέτοιο που να τις κάνει να καταθέσουν προσφορές στον πρώτο διαγωνισμό για την ΕΕΣΣΤΥ, που είχε κηρυχτεί άγονος.
Πηγή: https://www.voria.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου