Αλλαγή «σελίδας» χθες για την
ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που τη γύρισαν όμως με διαφορετικό τρόπο και σε διαφορετικό
τόπο οι εργαζόμενοι και οι κυβερνητικοί αρμόδιοι.
Την ώρα που στην Κέρκυρα, ενώπιον των πρωθυπουργών της Ελλάδας και της Ιταλίας, υπογραφόταν η σύμβαση μεταβίβασης της ελληνικής εταιρείας στη Ferrovie dello Stato (FS) από την πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Λίλα Τσιτσογιαννοπούλου και τον διευθύνοντα σύμβουλο του ιταλικού ομίλου Ρενάτο Ματσοντσίνι, οι εργαζόμενοι πραγματοποιούσαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τα κεντρικά γραφεία του ΟΣΕ στην Αθήνα.
«Τώρα που τελειώνουν τα έργα και θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε το δίκτυο για την ανάπτυξη του σιδηρόδρομου, πουλάμε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και θα ακολουθήσουν οι υπόλοιπες εταιρείες του ΟΣΕ», τόνισε ο Π. Παρασκευόπουλος, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), βασικός ομιλητής στη χθεσινή συγκέντρωση που οργανώθηκε στο πλαίσιο της 24ωρης απεργίας των εργαζομένων στον ΟΣΕ.
Δεν παρέλειψε όμως να πει ότι «οι υπογραφές μπήκαν σήμερα (σ.σ. χθες), αλλά η πώληση της εταιρείας έγινε με ευθύνη των προηγούμενων κυβερνήσεων, που απαξίωσαν τον σιδηρόδρομο».
«Δεν καταθέτουμε τα όπλα», πρόσθεσε και θύμισε πως ακολουθεί η ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ, της εταιρείας συντήρησης του τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού, που έχει οριστεί για τον Νοέμβριο.
Παραδέχθηκε πως η συμμετοχή των εργαζομένων στη χθεσινή συγκέντρωση δεν ήταν η αναμενόμενη, σημείωσε ότι υπήρχαν διαφωνίες για την κήρυξη της απεργίας και υπογράμμισε χαρακτηριστικά: «Ενας είναι ο εχθρός, ο εαυτός μας».
Εδωσε έμφαση στην κοινή δράση όλων των φορέων των εργαζομένων στις μεταφορές, σημειώνοντας ότι οι συνδικαλιστικές ηγεσίες πρέπει να παραμερίσουν τις διαφορές.
Είχαν προηγηθεί οι χαιρετισμοί εκπροσώπου των εργαζομένων στο μετρό και στα λεωφορεία, της Ομοσπονδίας Μεταφορών και του Εργατικού Κέντρου Αθήνας. Τη στήριξή τους στον αγώνα των σιδηροδρομικών εξέφρασαν ο βουλευτής του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης και ο Δ. Στρατούλης από τη ΛΑ.Ε.
Ο όμιλος των ιταλικών σιδηρόδρομων είναι ο τρίτος στην Ευρώπη και δραστηριοποιείται ήδη στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία και τη Βρετανία, με «διαβατήριο» την απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών με τρένα στις χώρες της Ε.Ε.
Από το 1999 είναι νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου που λειτουργεί υπό τον έλεγχο των υπουργείων Οικονομικών και Μεταφορών.
Οι εννέα εταιρείες του ομίλου απασχολούν πάνω από 70.000 εργαζόμενους. Σε ετήσια βάση εξυπηρετούνται 600 εκατ. επιβάτες και μεταφέρονται 64 εκατ. τόνοι εμπορευμάτων.
Το επενδυτικό της πρόγραμμα την περασμένη χρονιά ανήλθε στα 6 δισ. ευρώ και ώς το 2026 προβλέπεται να διατεθούν στις σιδηροδρομικές υποδομές 35 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 23 δισ. έχουν εξασφαλιστεί από τον προϋπολογισμό της ιταλικής κυβέρνησης.
Από τον επικεφαλής των ιταλικών σιδηρόδρομων έγιναν γνωστές σημαντικές πληροφορίες για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η εταιρεία το 2016 εξυπηρέτησε 15,6 εκατ. επιβάτες, από τους οποίους τα 10,1 εκατ. με το δίκτυο του προαστιακού, από τις πιο κερδοφόρες γραμμές. Διακίνησε επίσης 1,1 εκατ. τόνους εμπορευμάτων.
Εχει ενδιαφέρον ότι η εταιρεία κατάφερε από το 2013 να ισοσκελίσει τα οικονομικά της.
Μετά το πρόγραμμα των μετατάξεων του 2011, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ εργάζονται 672 άτομα, ενώ για το μεταφορικό έργο χρησιμοποιούνται 1.160 βαγόνια που έχουν αποκτηθεί με λίζινγκ από τη ΓΑΙΑΟΣΕ.
Πληρώνει επίσης ενοίκιο στον ΟΣΕ για τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου.
◼ Λίγες ώρες μετά τη μεταβίβαση συγκροτήθηκε το νέο οκταμελές συμβούλιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το οποίο αποτελείται από τέσσερα στελέχη των FS που πήραν τη θέση του προέδρου. Διευθύνων σύμβουλος παραμένει ο καθηγητής Φ. Τσαλίδης, που έχει υποδειχθεί από τους ΑΝ.ΕΛΛ., μαζί με άλλους τρεις που εκπροσωπούν την ελληνική πλευρά, στους οποίους περιλαμβάνεται ο εκπρόσωπος των εργαζομένων Β. Ζαβογιάννης.
Την ώρα που στην Κέρκυρα, ενώπιον των πρωθυπουργών της Ελλάδας και της Ιταλίας, υπογραφόταν η σύμβαση μεταβίβασης της ελληνικής εταιρείας στη Ferrovie dello Stato (FS) από την πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Λίλα Τσιτσογιαννοπούλου και τον διευθύνοντα σύμβουλο του ιταλικού ομίλου Ρενάτο Ματσοντσίνι, οι εργαζόμενοι πραγματοποιούσαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τα κεντρικά γραφεία του ΟΣΕ στην Αθήνα.
«Τώρα που τελειώνουν τα έργα και θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε το δίκτυο για την ανάπτυξη του σιδηρόδρομου, πουλάμε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και θα ακολουθήσουν οι υπόλοιπες εταιρείες του ΟΣΕ», τόνισε ο Π. Παρασκευόπουλος, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), βασικός ομιλητής στη χθεσινή συγκέντρωση που οργανώθηκε στο πλαίσιο της 24ωρης απεργίας των εργαζομένων στον ΟΣΕ.
Δεν παρέλειψε όμως να πει ότι «οι υπογραφές μπήκαν σήμερα (σ.σ. χθες), αλλά η πώληση της εταιρείας έγινε με ευθύνη των προηγούμενων κυβερνήσεων, που απαξίωσαν τον σιδηρόδρομο».
«Δεν καταθέτουμε τα όπλα», πρόσθεσε και θύμισε πως ακολουθεί η ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ, της εταιρείας συντήρησης του τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού, που έχει οριστεί για τον Νοέμβριο.
Παραδέχθηκε πως η συμμετοχή των εργαζομένων στη χθεσινή συγκέντρωση δεν ήταν η αναμενόμενη, σημείωσε ότι υπήρχαν διαφωνίες για την κήρυξη της απεργίας και υπογράμμισε χαρακτηριστικά: «Ενας είναι ο εχθρός, ο εαυτός μας».
Εδωσε έμφαση στην κοινή δράση όλων των φορέων των εργαζομένων στις μεταφορές, σημειώνοντας ότι οι συνδικαλιστικές ηγεσίες πρέπει να παραμερίσουν τις διαφορές.
Είχαν προηγηθεί οι χαιρετισμοί εκπροσώπου των εργαζομένων στο μετρό και στα λεωφορεία, της Ομοσπονδίας Μεταφορών και του Εργατικού Κέντρου Αθήνας. Τη στήριξή τους στον αγώνα των σιδηροδρομικών εξέφρασαν ο βουλευτής του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης και ο Δ. Στρατούλης από τη ΛΑ.Ε.
Τρίτη δύναμη στην Ευρώπη
«Είναι ένα μεγάλο βήμα στη διεθνή ανάπτυξη του ομίλου των FS ώς το 2026», δήλωσε από την Κέρκυρα ο Ρ. Ματσοντσίνι και προανήγγειλε μεταφορά τεχνογνωσίας στους ελληνικούς σιδηρόδρομους.Ο όμιλος των ιταλικών σιδηρόδρομων είναι ο τρίτος στην Ευρώπη και δραστηριοποιείται ήδη στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία και τη Βρετανία, με «διαβατήριο» την απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών με τρένα στις χώρες της Ε.Ε.
Από το 1999 είναι νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου που λειτουργεί υπό τον έλεγχο των υπουργείων Οικονομικών και Μεταφορών.
Οι εννέα εταιρείες του ομίλου απασχολούν πάνω από 70.000 εργαζόμενους. Σε ετήσια βάση εξυπηρετούνται 600 εκατ. επιβάτες και μεταφέρονται 64 εκατ. τόνοι εμπορευμάτων.
Το επενδυτικό της πρόγραμμα την περασμένη χρονιά ανήλθε στα 6 δισ. ευρώ και ώς το 2026 προβλέπεται να διατεθούν στις σιδηροδρομικές υποδομές 35 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 23 δισ. έχουν εξασφαλιστεί από τον προϋπολογισμό της ιταλικής κυβέρνησης.
Από τον επικεφαλής των ιταλικών σιδηρόδρομων έγιναν γνωστές σημαντικές πληροφορίες για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η εταιρεία το 2016 εξυπηρέτησε 15,6 εκατ. επιβάτες, από τους οποίους τα 10,1 εκατ. με το δίκτυο του προαστιακού, από τις πιο κερδοφόρες γραμμές. Διακίνησε επίσης 1,1 εκατ. τόνους εμπορευμάτων.
Εχει ενδιαφέρον ότι η εταιρεία κατάφερε από το 2013 να ισοσκελίσει τα οικονομικά της.
Μετά το πρόγραμμα των μετατάξεων του 2011, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ εργάζονται 672 άτομα, ενώ για το μεταφορικό έργο χρησιμοποιούνται 1.160 βαγόνια που έχουν αποκτηθεί με λίζινγκ από τη ΓΑΙΑΟΣΕ.
Πληρώνει επίσης ενοίκιο στον ΟΣΕ για τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου.
◼ Λίγες ώρες μετά τη μεταβίβαση συγκροτήθηκε το νέο οκταμελές συμβούλιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το οποίο αποτελείται από τέσσερα στελέχη των FS που πήραν τη θέση του προέδρου. Διευθύνων σύμβουλος παραμένει ο καθηγητής Φ. Τσαλίδης, που έχει υποδειχθεί από τους ΑΝ.ΕΛΛ., μαζί με άλλους τρεις που εκπροσωπούν την ελληνική πλευρά, στους οποίους περιλαμβάνεται ο εκπρόσωπος των εργαζομένων Β. Ζαβογιάννης.
https://www.efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου