Όνειρο παρέμεινε η πολυπόθητη επέκταση
του δικτύου του προαστιακού σιδηροδρόμου από το Κορωπί μέχρι το Λαύριο,
ενός από τα πλέον αναπτυξιακά έργα για την Αττική, καθώς τον περασμένο
Ιούνιο το αίτημα του Υπουργείου Μεταφορών να χρηματοδοτηθεί μέσω του
Επενδυτικού Σχεδίου Γιούνκερ απορρίφθηκε πανηγυρικά, καθώς είχε
συνταχθεί χωρίς να ληφθεί υπόψη το συνολικό διαθέσιμο ποσό της
συγχρηματοδοτούμενης δημόσιας δαπάνης, με αποτέλεσμα ο προϋπολογισμός
της πράξης να το υπερβαίνει. Έκτοτε, τα Υπουργεία Οικονομίας και
Υποδομών διαβεβαίωσαν, ότι το έργο θα χρηματοδοτηθεί από εθνικούς πόρους
του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων, μεταθέτοντας το χρόνο για την
μελέτη του στο 2018.
Τι έχει όμως προχωρήσει στην κατεύθυνση
αυτή; Σε ποιο στάδιο βρίσκεται, δεδομένων και των δυσχερών οικονομικών
συνθηκών της χώρας, η εξασφάλιση χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα
Δημοσίων Επενδύσεων, καθώς και οι αναγκαίες μελέτες που απαιτούνται για
το έργο; Τι γίνεται με τον προϋπολογισμό του κόστους; Αναγνωρίζει η
κυβέρνηση την ανάγκη αναβάθμισης του λιμένος του Λαυρίου για την
εξυπηρέτηση δρομολογίων από και προς το βόρειο και ανατολικό Αιγαίο;
Και, εν τέλει, τι επιδόσεις έχει να επιδείξει γενικότερα το Υπουργείο
Μεταφορών ως προς την προσέλκυση χρηματοδοτών στο πλαίσιο του
επενδυτικού σχεδίου Γιούνκερ, από το οποίο το συγκεκριμένο έργο
απορρίφθηκε; Είναι ερωτήματα που θέτει ο βουλευτής Β΄ Αθηνών με το
Ποτάμι, Γρηγόρης Ψαριανός, σε ερώτησή του προς τα Υπουργεία Μεταφορών
& Υποδομών, Οικονομίας & Ανάπτυξης για το τόσο σημαντικό αυτό
αναπτυξιακό έργο, που κινδυνεύει σοβαρά λόγω καθυστερήσεων να
παραπεμφθεί στις ελληνικές καλένδες.
Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης, έχει
ως εξής: Ένα από τα πλέον αναπτυξιακά έργα για την Αττική, θεωρείται η
πολυπόθητη επέκταση της γραμμής του προαστιακού σιδηροδρόμου από το
Κορωπί έως το Λαύριο. Με το έργο αυτό, θα αναβαθμιστεί το λιμάνι και θα
μπορέσει αφ’ ενός μεν να εξυπηρετεί πάνω από 300.000 επιβάτες ημερησίως,
αφετέρου δε να φιλοξενεί επιβατικά /οχηματαγωγά από και προς το βόρειο
και κεντρικό Αιγαίο, όπως και κρουαζιερόπλοια που πλέον θα μπορούν να
προσεγγίζουν και το λιμάνι του Λαυρίου και όχι μόνο του Πειραιά.
Δυστυχώς, δεν στάθηκε δυνατόν να
χρηματοδοτηθεί το σημαντικό αυτό έργο μέσω του Επενδυτικού Σχεδίου
Γιούνκερ. Με την Υπ’ αριθμ. Οικ298/2-6-2016 Απόφαση της Ειδικής
Γραμματέως Διαχείρισης Τομεακών Ε.Π. του ΕΤΠΑ και Τ.Σ., η υποβληθείσα
από την ΕΡΓΟΣΕ σχετική πρόταση αξιολογήθηκε αρνητικά ως προς τον έλεγχο
πληρότητας και επιλεξιμότητάς της και απορρίφθηκε, καθώς είχε συνταχθεί
χωρίς να ληφθεί υπόψη το συνολικό διαθέσιμο ποσό της
συγχρηματοδοτούμενης δημόσιας δαπάνης, με αποτέλεσμα ο προϋπολογισμός
της πράξης να το υπερβαίνει.
Το κόστος της επέκτασης του προαστιακού
ως το Λαύριο υπολογίζετο σε 160 εκατ. ευρώ, που θα έφθαναν τα 350 εκατ.
ευρώ μαζί με την επέκταση της Αττικής οδού και την αναβάθμιση του
λιμανιού.
Δεδομένου ότι, η αρχικώς υποβληθείσα
πρόταση από την ΕΡΓΟΣΕ αξιολογήθηκε αρνητικά ως προς τον έλεγχο
πληρότητας και επιλεξιμότητας.
Δεδομένου ότι, έχει υπάρξει διαβεβαίωση
από τα συναρμόδια Υπουργεία Οικονομίας και Υποδομών πως τα έργα
επέκτασης θα χρηματοδοτηθούν από εθνικούς πόρους του προγράμματος
Δημοσίων Επενδύσεων, σύμφωνα με απάντηση που έδωσαν στο παρελθόν σε
σχετική ερώτηση των βουλευτών κκ Μανιάτη και Χριστοφιλοπούλου.
Δεδομένου ότι, έχει ήδη εξαγγελθεί από το Υπουργείο Μεταφορών η μετάθεση του διαγωνισμού για το 2018.
Ερωτώνται οι κκ Υπουργοί:
1. Αναγνωρίζετε την αναγκαιότητα
επέκτασης του προαστιακού ως έργο απαραίτητο για την αναβάθμιση του
λιμένος του Λαυρίου ώστε αυτό να καταστεί ικανό να εξυπηρετεί στο εξής
και τα δρομολόγια από και προς το Βόρειο & Ανατολικό Αιγαίο,
αλλάζοντας συνολικά τον “χάρτη” της ακτοπλοΐας του Νομού Αττικής επί τα
βελτίω και εάν ναι, έχετε εν τέλει σκοπό να κινηθείτε προς την
κατεύθυνση της υλοποίησης του όλου έργου;
2. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η εξασφάλιση
χρηματοδότησης του συγκεκριμένου έργου από το Πρόγραμμα Δημοσίων
Επενδύσεων, δεδομένων και των δυσχερών συνθηκών της εθνικής οικονομίας;
3. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η υλοποίηση των αναγκαίων μελετών που απαιτούνται για το έργο;
4. Έχουν υπάρξει αλλαγές ως προς τον αρχικό προϋπολογισμό του κόστους του κι αν ναι, ποιες;
5. Ποιες είναι οι επιδόσεις που αφορούν
στο Υπουργείο Mεταφορών και Υποδομών, ως προς την προσέλκυση
χρηματοδοτών για έργα που προωθεί στην παγκόσμια αγορά μέσω του portal
που δημιούργησε η Κομισιόν, στο πλαίσιο του επενδυτικού σχεδίου
Γιούνκερ, με στόχο την κινητοποίηση πόρων 35 δις ευρώ στη χώρα μας, στο
οποίο σχέδιο συμπεριλαμβανόταν αρχικά και το εν λόγω έργο;
ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου