Σύμφωνα με το υπουργείο, με την απόφαση αυτή ανοίγεται ένα νέο κεφάλαιο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο και το μέλλον του, καθώς αφαιρεί από τη σιδηροδρομική οικογένεια, αλλά κυρίως τον Ελληνα φορολογούμενο το επικρεμάμενο, για πάρα πολλά χρόνια, βάρος χρέους και προστίμων άνω των 16 δις ευρώ.
«Με τη συνεχή, επίμονη, επίπονη και συστηματική προσπάθεια της κυβέρνησης, αλλά και των διοικήσεων των αρμόδιων φορέων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσχώρησε στην, από την αρχή διατυπωμένη , με σαφήνεια και στοιχεία, θέση της Ελληνικής Κυβέρνησης για κοινή αξιολόγηση του συνόλου των φακέλων κρατικών ενισχύσεων των δημόσιων σιδηροδρομικών εταιρειών, ούτως ή άλλως συνδεδεμένων υποθέσεων, αποδεχόμενη τελικά τις ελληνικές θέσεις στην ουσία τους», αναφέρει το υπουργείο.
“Το υπουργείο Μεταφορών συνεργάστηκε με το Υπουργείο Οικονομικών, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον ΟΣΕ για την κατάρτιση ενός άρτιου φακέλου που έδωσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή όλα τα στοιχεία που χρειαζόταν για μία ξεκάθαρη κοινή αξιολόγηση των 2 θεμάτων, με πλήρη τεκμηρίωση και σαφή διατύπωση των Ελληνικών θέσεων και στόχων, κάτι που, κατά ομολογία των κοινοτικών χειριστών των θεμάτων, συνέβη για πρώτη φορά από το 2010”, συμπληρώνει το υπουργείο.
Στην απόφαση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μεταξύ άλλων, αναφέρονται:
-Όσον αφορά στον ΟΣΕ:
Τα μέτρα στήριξης της αναδιάρθρωσης μέσω (i) της διαγραφής χρέους ύψους 14,3 δισ. ευρώ, (ii) της μεταφοράς 757 υπαλλήλων διαχείρισης υποδομής, και (iii) των ετήσιων επιχορηγήσεων, που τέθηκαν σε εφαρμογή μετά τις 22 Οκτωβρίου 2014, δεν συνιστούν κρατικές ενισχύσεις, δεδομένου ότι αφορούν δραστηριότητες που εκτελεί ο ΟΣΕ ως εθνικός διαχειριστής σιδηροδρομικής υποδομής και, ως εκ τούτου, δεν μπορούν να νοθεύσουν τον ανταγωνισμό ούτε να επηρεάσουν τις εμπορικές συναλλαγές μεταξύ των κρατών μελών.
Η μεταφορά 217 υπαλλήλων συντήρησης και οι ετήσιες επιχορηγήσεις ύψους έως 340 εκ. ευρώ που πραγματοποιήθηκαν πριν από τις 22 Οκτωβρίου 2014 συνάδουν με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.
-Όσον αφορά στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ:
Η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα μέτρα που ελήφθησαν υπέρ της εταιρείας (συγκεκριμένα, διαγραφή του χρέους και ετήσια αύξηση των ετήσιων επιχορηγήσεων), συνολικής αξίας 1.079 εκατ. ευρώ, είναι επίσης σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.
Με την οριστική κοινοποίηση του τελικού κειμένου της Επιτροπής το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα επεξεργαστεί και θα παρουσιάσει αναλυτικά τις νέες πρωτοβουλίες και δράσεις που θα αναληφθούν για τον Ελληνικό σιδηρόδρομο με γνώμονα πάντα την οικονομική και περιφερειακή ανάπτυξη και την εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων, ώστε να συμβάλλει ουσιαστικά και αποφασιστικά στη νέα αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας .
metaforespress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου