Ένα σιδηροδρομικό έργο έκπληξη ήρθε
σχεδόν από το πουθενά και οδεύει μέχρι τις αρχές καλοκαιριού προς
δημοπράτηση. Μιλάμε για το έργο υπογειοποίησης με τετραπλή σιδηροδρομική
γραμμή του τμήματος Αθήνα-3 Γέφυρες.
Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, Θάνο Βούρδα, σε δηλώσεις του στο ypodomes.com στο περιθώριο της επίσκεψης για την λειτουργία της ηλεκτροκίνησης στο σταθμό της Αθήνας, πρόκειται για ένα έργο ώριμο, το οποίο έχει ολοκληρωμένες μελέτες και περιβαλλοντική αδειοδότηση, αλλά μέχρι πρόσφατα δεν είχε χρηματοδότηση η οποία όπως όλα δείχνουν κλείδωσε.
Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, Θάνο Βούρδα, σε δηλώσεις του στο ypodomes.com στο περιθώριο της επίσκεψης για την λειτουργία της ηλεκτροκίνησης στο σταθμό της Αθήνας, πρόκειται για ένα έργο ώριμο, το οποίο έχει ολοκληρωμένες μελέτες και περιβαλλοντική αδειοδότηση, αλλά μέχρι πρόσφατα δεν είχε χρηματοδότηση η οποία όπως όλα δείχνουν κλείδωσε.
Στην πρόσφατη επίσκεψη του κου Βούρδα
στις Βρυξέλλες που έγινε για την εξασφάλιση χρηματοδότησης του έργου τα
αποτελέσματα ήταν θετικά. Συγκεκριμένα κατατέθηκε προς χρηματοδότηση στο
πρόγραμμα Connecting Europe Facility(CEF) το γνωστό ¨Συνδέοντας την
Ευρώπη" την Τρίτη 7 Φεβρουαρίου, της κατασκευής του νέου τετραπλού
υπόγειου σιδηροδρομικού διαδρόμου στην περιοχή των Σεπολίων.
Το έργο όπως είπε στο ypodomes.com o κος
Βούρδας θα προκηρυχθεί ως τον Ιούνιο με προϋπολογισμό 109εκ.ευρώ. Το
έργο είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα λάβει την έγκριση για ένταξη στο
χρηματοδοτικό πρόγραμμα λόγω ωριμότητας και λόγω της θέσης του στον
αστικό ιστό και τα πλεονεκτήματα που προσφέρει.
Με την υπογειοποίηση του τμήματος αυτού
στην υποβαθμισμένη περιοχή των Σεπολίων η περιοχή θα σταματήσει να
διχοτομείται και στη θέση των γραμμών θα υπάρξουν πάρκα, ποδηλατόδρομοι
και μία γενικότερη ανάπλαση της περιοχής. Το συγκεκριμένο έργο
αποτελούσε αίτημα των κατοίκων της περιοχής και της σιδηροδρομικής
οικογενείας εδώ και μια δεκαπενταετία.
Το σύνολο του έργου είναι 2,36χλμ εκ των
οποίων τα 1.440 μέτρα θα είναι πλήρως υπογειοποιημένα ενώ τα υπόλοιπα
θα είναι η άνοδος προς την επιφάνεια. "Πρόκειται για έργο που πρέπει να
εκτελεστεί με χειρουργική ακρίβεια γιατί στη διαδρομή του συναντά τον
κεντρικό αγωγό της ΕΥΔΑΠ και περνά πάνω από τη σήραγγα της Γραμμής 2 του
Μετρό της Αθήνας" λέει ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ στο ypodomes.
"Είναι ένα σπουδαίο έργο που θα αλλάξει την εικόνα της περιοχής. Θα την
αναβαθμίσει, θα σταματήσει η λειτουργία των ισόπεδων διαβάσεων, ενώ τα
τρένα είτε υπεραστικά, είτε προαστιακά θα κινούνται με ταχύτητα και
ασφάλεια."
ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΗ ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ
Αξίζει να σημειώσουμε πως ο ΟΣΕ έχει επίσης ξεκινήσει τις μελέτες υπογειοποίησης για το τμήμα Ρουφ-Αθήνα μήκους Η υπογειοποίηση του τμήματος από την Πέτρου Ράλλη μέχρι και την Λένορμαν ουσιαστικά ολοκληρώνει την πρόταση υπογειοποίησης που υπήρχε από παλιά και την ενεργοποιεί ξανά. Θα ξεκινά αμέσως μετά το σταθμό ΡΟΥΦ, θα περιλαμβάνει την κατασκευή ενός νέου υπόγειου σταθμού με την ονομασία ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ που θα συνδέεται με τον ομώνυμο σταθμό της γραμμής 3 του Μετρό.
Ενδιαφέρον έχει το γεγονός πως μέρος της σήραγγας του ΟΣΕ θα περνά πάνω από την υφιστάμενη σήραγγα του Μετρό στην περιοχή του Κεραμεικού. Η γραμμή θα γίνεται επιφανειακή φτάνοντας στον ΣΣ Αθήνας.
Μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η συγκοινωνιακή προμελέτη χάραξης και η προμελέτη παράπλευρου οδικού δικτύου για το τμήμα Ρούφ-είσοδος Σ.Σ.Αθηνών η προκαταρτική μελέτη τεχνικού, η υδραυλική προκαταρτική μελέτη, η προκαταρκτική μελέτη αποκατάστασης κυκλοφορίας κατά την διάρκεια κατασκευής του έργου στον σιδηροδρομικό διάδρομο από την έξοδο του Σ.Σ. Πειραιά (Χ.Θ. 1+488) έως την είσοδο του Σ.Σ Αθηνών (X.Θ 9+700 και η γεωλογική έκθεση.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Αξίζει να σημειώσουμε πως ο ΟΣΕ έχει επίσης ξεκινήσει τις μελέτες υπογειοποίησης για το τμήμα Ρουφ-Αθήνα μήκους Η υπογειοποίηση του τμήματος από την Πέτρου Ράλλη μέχρι και την Λένορμαν ουσιαστικά ολοκληρώνει την πρόταση υπογειοποίησης που υπήρχε από παλιά και την ενεργοποιεί ξανά. Θα ξεκινά αμέσως μετά το σταθμό ΡΟΥΦ, θα περιλαμβάνει την κατασκευή ενός νέου υπόγειου σταθμού με την ονομασία ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ που θα συνδέεται με τον ομώνυμο σταθμό της γραμμής 3 του Μετρό.
Ενδιαφέρον έχει το γεγονός πως μέρος της σήραγγας του ΟΣΕ θα περνά πάνω από την υφιστάμενη σήραγγα του Μετρό στην περιοχή του Κεραμεικού. Η γραμμή θα γίνεται επιφανειακή φτάνοντας στον ΣΣ Αθήνας.
Μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η συγκοινωνιακή προμελέτη χάραξης και η προμελέτη παράπλευρου οδικού δικτύου για το τμήμα Ρούφ-είσοδος Σ.Σ.Αθηνών η προκαταρτική μελέτη τεχνικού, η υδραυλική προκαταρτική μελέτη, η προκαταρκτική μελέτη αποκατάστασης κυκλοφορίας κατά την διάρκεια κατασκευής του έργου στον σιδηροδρομικό διάδρομο από την έξοδο του Σ.Σ. Πειραιά (Χ.Θ. 1+488) έως την είσοδο του Σ.Σ Αθηνών (X.Θ 9+700 και η γεωλογική έκθεση.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου