Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου 2018

Χρ. Σπίρτζης: Το τρένο και η Πατρών-Πύργου θα γίνουν



«Και το τρένο θα φτάσει το λιμάνι της Πάτρας και ο δρόμος θα ξεπεράσει τον Πύργο πολύ σύντομα» Αυτό δήλωσε χθες ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης στο 9ο Περιφερειακό Συνέδριο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης.

Ο υπουργός έκανε μια ομιλία 50 λεπτών, κατηγορώντας τις προηγούμενες κυβερνήσεις για συνειδητή έλλειψη στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης της χώρας, τακτική που καταδίκασε την ελληνική περιφέρεια σε πλήρη απαξία και υπανάπτυξη.
Η ΠΑΤΡΩΝ ΠΥΡΓΟΥ
Ο κ. Σπίρτζης αφιέρωσε σημαντικό μέρος της ομιλίας του στα οδικά έργα της Πατρών - Πύργου και στη σύνδεση με την Καλαμάτα.
@Για την Πατρών - Πύργου υπερασπίστηκε με σθένος τις επιλογές του, κατηγορώντας τις προηγούμενες κυβερνήσεις ότι οι διαδικασίες που είχαν δρομολογήσει, ήταν στην λογική της εξυπηρέτησης οικονομικών συμφερόντων και όχι των τοπικών κοινωνιών.
@Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που περιέγραψε ο κ. Σπίρτζης, η Πατρών - Πύργου έχει ορίζοντα έναρξης υλοποίησης τις αρχές καλοκαιριού με απαλλοτριώσεις και με πραγματικές παραμέτρους που δεν θα θέτουν το έργο σε κίνδυνο.
@Η σύνδεση της Ευρείας Παράκαμψης με το νέο λιμάνι Πατρών και την ΕΟ Πατρών - Πύργου με την κατασκευή των Παραγλαύκιων Αρτηριών ολοκληρώνεται και αυτή μέσα στο 2018, αφού μέχρι σήμερα από το 2015 έχει υλοποιηθεί το 85% του έργου.

TO ΤΡΕΝΟ
Στα σιδηροδρομικά έργα, το κυρίαρχο θέμα ήταν η διέλευση της γραμμής από τον αστικό ιστό της Πάτρας.
@Ο υπουργός Υποδομών τόνισε ότι το έργο σύνδεσης του λιμανιού με το σιδηρόδρομο πρέπει να εκτελεστεί γιατί είναι δέσμευση της χώρας. Μετά τη συνάντηση που είχε με τους κατοίκους, ζήτησε από τον εργολάβο του τμήματος Ψαθόπυργος - Ρίο να εξετάσει τις δυνατότητες υπογειοποίησης της γραμμής με την μέθοδο cut & cover εντός της υφιστάμενης εργολαβίας. Η μελέτη θα χρειαστεί ένα εξάμηνο για να γίνει και έχει αρκετές πιθανότητες να καταλήξει σε λύση.
@Ακόμα, χαρακτήρισε εξαντλητικές τις διαβουλεύσεις με το δήμο Πατρέων για όδευση της γραμμής μέσα από την Πάτρα. Η πρότασή μας, είπε ο κ. Σπίρτζης, παραμένει υπογειοποίηση της γραμμής μέχρι τον Άγιο Ανδρέα και από εκεί με διπλή γραμμή, σύνδεση με το λιμάνι.
@Αυτό που προσέφερε επιπλέον ο κ. Σπίρτζης στο Δήμο Πατρέων, είναι δύο επιπλέον γραμμές προς τις δυτικές συνοικίες της Πάτρας ελαφρού τρένου (τραμ;) για να λυθεί μια και καλή το πρόβλημα της περιοχής και η υλοποίηση του εμπορικού τμήματος του λιμανιού της Πάτρας.

Ο ΠΕΙΡΟΣ
Κλείνοντας την ομιλία του, ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε στο φράγμα Πείρου - Παραπείρου και στον φορέα διαχείρισης. Παρομοίασε το έργο με την Ολυμπια Οδό ωστόσο είπε ότι τον Ιούνιο ολοκληρώνεται. Κάποιοι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, υπονοώντας τους δήμους, δεν θέλουν να αναλάβουν τη λειτουργία και τη διαχείριση. Για τον λόγο αυτό, πολύ σύντομα θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για να αναλάβει την λειτουργία φορέα διαχείρισης του φράγματος, μαζί με όποιους δήμους δέχονται να συμμετέχουν, εκτός κι αν θέλει να το αναλάβει η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Εμείς πάντως θα βοηθήσουμε.


Του ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
http://www.pelop.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου