Δευτέρα 3 Ιουλίου 2017

ΕΡΓΟΣΕ: Μάχη για να σωθούν κοινοτικοί πόροι 90 εκατ.


Ο διαγωνισμός για το σιδηροδρομικό τμήμα Ψαθόπυργος - Ρίο «σέρνεται» επί σχεδόν τρία χρόνια εν μέσω απανωτών προσφυγών από την Πόρτο Καρράς του ομίλου Κ. Στέγγου που είχε αρχικώς είχε επιλεγεί ως προσωρινός ανάδοχος.
Σήμερα κρίνεται η τύχη ενός από τα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά έργα της τελευταίας τριετίας, του τμήματος Ψαθόπυργος - Ρίο, ύψους 174.000.000 ευρώ, το οποίο έχει εμπλακεί σε πολυετείς δικαστικές περιπέτειες. Το μεσημέρι συνεδριάζει το διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ προκειμένου να αποφασίσει τι θα κάνει καθώς η σύμβαση πρέπει να υπογραφεί μέχρι τις 10 Αυγούστου. Σε διαφορετική περίπτωση η Ελλάδα χάνει περί τα 90.000.000 ευρώ κοινοτικών κονδυλίων.
Ο διαγωνισμός για το σιδηροδρομικό τμήμα Ψαθόπυργος - Ρίο "σέρνεται" επί σχεδόν τρία χρόνια εν μέσω απανωτών προσφυγών από την Πόρτο Καρράς του ομίλου Κ. Στέγγου που είχε αρχικώς είχε επιλεγεί ως προσωρινός ανάδοχος.
Το Ελεγκτικό Συνέδριο έκρινε, όμως, πως το έργο έπρεπε να ανατεθεί στον πρώτο μειοδότη και συγκεκριμένα στην ιταλική εταιρεία GD Infrastrutture Srl (συνεργάζεται με τη Μηχανική ΜΗΧΚ 0,00%), η οποία είχε καταθέσει προσφορά που ήταν κατά 13.000.000 ευρώ φθηνότερη έναντι του δεύτερου μειοδότη, δηλαδή της Πόρτο Καρράς.
Ακολούθησαν αιτήσεις θεραπείας από την τότε διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ και προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) από την Πόρτο Καρράς οι οποίες δεν απέδωσαν. Τελικά προ μηνών αποφασίστηκε η υπογραφή σύμβασης με την GD Infrastrutture αλλά η δικαστική μάχη της πλευράς Στέγγου συνεχίστηκε. Στα τέλη Μαϊου απορρίφθηκε από το ΣτΕ και η δεύτερη προσφυγή της, αλλά την προηγούμενη εβδομάδα προχώρησε στην κατάθεση και νέας, τρίτης, προσφυγής!
Στην αγορά αναρωτιούνται αν το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ αποφασίσει τελικά την υπογραφή της σύμβασης ώστε να μη χαθούν τα κοινοτικά κονδύλια καθώς για την εξέταση της νέας προσφυγής θα χρειαστούν αρκετές εβδομάδες. Και ο χρόνος για την ελληνική πλευρά τελειώνει στις 10 Αυγούστου αφού αν μέχρι τότε δεν ανατεθεί το έργο θα κληθεί να επιστρέψει τα κοινοτικά κονδύλια. Ο άλλος δρόμος είναι, βέβαια, η ακύρωση του έργου και η επιστροφή των κοινοτικών πόρων.
Σημειώστε πως στην ΕΡΓΟΣΕ δεν περίμεναν πως θα υπάρξει και τρίτη προσφυγή από την Πόρτο Καρράς και είχαν προγραμματίσει την υπογραφή της σύμβασης με τους Ιταλούς αυτή την εβδομάδα! Κάθε προσφυγή κοστίζει περί τα 50.000 ευρώ, αλλά φαίνεται πως η πλευρά Στέγγου το έχει πάρει προσωπικά!
Το τμήμα Ψαθόπυργος - Ρίο είναι ένα από τα έργα που προωθεί η ΕΡΓΟΣΕ για την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας - Πάτρας. Προς δημοπράτηση είναι δύο σημαντικά έργα και συγκεκριμένα η ηλεκτροκίνηση της γραμμής στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη και τα έργα επιδομής και ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ρίο. Σήμερα βρίσκονται σε εξέλιξη τα έργα στο τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη για την κατασκευή της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 71 χιλιομέτρων καθώς και η εργολαβία Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος που περιλαμβάνει και τη σήραγγα Παναγοπούλας, μήκους 4,5 χιλιομέτρων.

Συντάκτης: Φώτης Κόλλιας
Πηγή: euro2day.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου